Foto: Hanna Oscarsson

Kunskapsöverföring

Erfarna jägare delar med sig av sina kunskaper/erfarenheter till nya jägare

Blivande fadder?

Jagat länge? Känner du att du är en lugn å trygg person som kan lära ut saker om jakt? Skulle du tänka dig att vara Fadder till en nybliven jägare?

Jägareförbundet Östergötland startar en Fadderverksamhet, så att nya jägare kan fråga och få hjälp av en inbiten jägare som har många års erfarenhet.

De kan handla om allt från vad man behöver för utrustning eller vilken ammunition man ska köpa. Eller hjälp med att skjuta in bössan eller hur man flår och styckar ett fällt vilt. De kan också handla om att man känner sig otrygg under jakt så man vill han med någon erfaren de första gångerna i skogen.

Känner du att de finns tid och inspiration för att hjälpa en Ny jägare så kontakta Elin:

elin.olausson@jagareforbundetostergotland.se

eller Sven:

ungdom@jagareforbundetostergotland.se

Så fixar de mötesplatsen mellan dig som blir Fadder och de Nya jägarna.

Ny Jägare

Ny Jägare? Känner du inte så många som jagar? Skulle du vilja ha en erfaren jägare du kan få råd ifrån?
Jägareförbundet Östergötland har startat en Fadderverksamhet, så du som är ny eller ung jägare kan fråga och få hjälp av en inbiten jägare som har många års erfarenhet och viljan att hjälpa nya jägare att komma igång.

De kan handla om allt från vad man behöver för utrustning, praktiska delar kring vapenhantering och även omhändertagande av vilt. De kan också handla om att man känner sig otrygg under jakt så man vill ha med någon erfaren de första gångerna i skogen.

Nätverket kommer ge dig möjlighet att be om hjälp och Faddrar kommer erbjuda tillfällen för Nya jägare att följa med dem.

Känner du dig intresserad, skicka en presentation om dig själv till elin:

elin.olausson@jagareforbundetostergotland.se

eller Sven:

ungdom@jagareforbundetostergotland.se

Så hjälper vi dig att få tillgång till nätverket.

Glöm inte att vi i jägareförbundet Östergötland har en egen jaktmark för nya Jägare. Vid alla jakter finns de alltid tillgång till en fadder. Men kom ihåg att meddela om du vill stå med en fadder när du anmäler dig till jakttillfällena.

Se aktuella jakttillfällen på Görshorvasidan

Senast uppdaterad den 23 dec 2019